8

Nezařazené

06/10/2017 v 11:08 od

nahled

Prohlášení Fans of Prostějov

Vážení hokejoví příznivci,

jak jistě víte, od domácího utkání s Kadaní, se „kotel“ rozhodl dočasně bojkotovat organizované fandění a prezentaci na domácích zápasech. Rádi bychom vám nyní přiblížili důvody, které nás k tomu vedly.

Po jak sportovně, tak co do návštěvnosti neúspěšné premiéře v 1. Lize (dnes WSM lize) ročníku 2014/2015, jsme začali komunikovat a spolupracovat s vedením A týmu LHK Jestřábi Prostějov, generálním manažerem Dr. Luňákem a sportovním manažerem Jiřím Vykoukalem. V létě 2015 se naši zástupci s vedením začali pravidelně scházet. Společně jsme se snažili pozvednout návštěvnost na domácích zápasech a zlepšit povědomí o prostějovském mužském hokeji. Komunita fanoušků, předložila několik návrhů. Bylo nám vysvětleno, že finanční situace klubu nedovoluje přijmout fundovaného člověka, který by měl na starost pouze marketing, což jsme respektovali a pokusili jsme se tedy klubu pomoci sami.

V létě r. 2015, jsme pořádali pochod na radnici za vyšší finanční podporu mužskému hokeji, zasadili jsme se o snížení vstupného na domácí zápasy, zúčastnili jsme se fotbalového turnaje s A týmem, společně s klubem a zástupci Města Prostějov, jsme vítali prvňáčky v první školní den (kam jsme jako jediní pro malé školáky přinesli i dárky v podobě školních rozvrhů a samolepek), přesvědčili jsme vedení o nutnosti prezentace ve městě, tak aby byl klub vidět, což mělo za následek vylepení billboardu na Palackého ulici, dále jsme požádali klub o cca 5.000 letáků (nutno dodat, které platil klub), které jsme roznesli do schránek ve vybraných lokalitách po celém Prostějově. Dále jsme společně organizovali Mikulášskou nadílku pro děti z Dětského domova Prostějov a v neposlední řadě i finanční a materiální sbírku na Dětské oddělení Nemocnice v Prostějově. Všechny tyto akce jsme dělali rádi, protože měly smysl a měly zlepšit povědomí o našem hokeji. Výsledkem tohoto snažení byla odměna v podobě návštěvnosti na domácí utkání, která v průměru překračovala 2.000 diváků a i přes vyřazení ve čtvrtfinále play off se Slávií, si jistě každý pamatuje plný zimní stadion, aplaudující výkonu hráčů a děkující za dobrou sezonu.

Tato skutečnost nás motivovala k navázání na tuto dobrou spolupráci a posunutí celého marketingu. Bohužel vedení klubu se zřejmě v domnění, že diváci začnou chodit sami, přestalo aktivně podílet na dalších marketingových akcích a naše komunikace i s ohledem na dění v mládeži ochladla, přestože jsme nadále chtěli spolupracovat na zlepšení podmínek pro stávající i budoucí fanoušky. Podnětů a návrhů, jsme předkládali víc než dost.

Před touto sezónou jsme si opět sedli s ohledem na nulovou předsezónní prezentaci klubu. Katastrofální úroveň webu a sociálních sítí klubu, žádná prezentace klubu ve městě, kde klub žádá nejvyšší dotace, začátky domácích utkání, to vše bylo předmětem schůzky. Bylo domluveno, že fanoušci, se pokusí sehnat lidi, kteří by se starali o web a sociální sítě a jeden z prvních kroků bude anketa o začátcích utkání. Apelovali jsme na klub, že by bylo vhodné sjednotit začátky utkání na jeden čas a zkusit jej trošku posunout na pozdější hodinu, která by vyhovovala jak pracujícím, kteří mají směny, tak pro rodiče s dětmi, aby zápasy nekončili moc pozdě. Bohužel, se nepodařilo splnit ani jedna z věcí, kterou jsme si společně dohodli.

Jako již po několikáté, opět je marketing odsunut na odstavnou kolej a nám tak nezbývá než smutně pozorovat, jak stadión pro 5 tisíc diváků navštěvuje stále méně a méně lidí. Co se týče práce marketingových pracovnic, tam jim nemůžeme mít nic za zlé. Těžko se dělá marketing, když na něj nedostanete ani korunu.

Proto jsme se rozhodli vedení klubu v čele s Dr. Luňákem zaslat dopis, ve kterém jsme mu nastínili cíle, které by mohli mít za následek zlepšení vnímání klubu na veřejnosti a postupné zvyšování návštěvnosti. Nejen hráčům, ale i nám se dělají prezentace lépe, když je plný stadion.

Požádali jsme ho tedy, že bychom měli všichni zapracovat na splnění krátkodobých cílů klubu. Ať už je to zlepšení úrovně webu a sociálních sítí (které mělo za působení redakce složené z fanoušků Prostějova pod hlavičkou eSports vynikající úroveň), zlepšení servisu pro fanoušky na stadionu (úroveň sortimentu občerstvení, doplňkových suvenýrů atd.), lepší podmínky pro hostující fanoušky a v neposlední řadě i zlepšení úrovně marketingu přímo na zápasech ve formě promo akcí, akcí pro děti a pestřejší nabídky přestávkových soutěží a dalšího vyžití.

Dlouhodobě je pro nás jako příznivce prostějovského hokeje důležité propojení s mládeží SK Prostějov 1913, v budoucnosti i návrat k tradičnímu názvu klubu. Pokud by se podařilo zvyšovat návštěvnost, tak je reálné i vytvořit větší tlak na město k nutnosti rekonstrukce, případně výstavbě nového zimního stadionu a tedy zlepšení komfortu pro fanoušky. Možná se může zdát, že nám po marketingu A týmu nic není, ale my už jsme zde zažili za posledních 20 let několik majitelů. My jsme zde stále, ale tribuny jsou čím dál prázdnější, což je smutné.

Pokud by vedení projevilo zájem o zlepšení, tak mu rádi pomůžeme stejně jako v minulosti. V opačném případě zůstanou domácí zápasy i nadále bez naší aktivní podpory. Děkujeme za pochopení.

Fans of Prostějov

Napsat komentář


9 × = třicet šest

  • Je krásný jak chcete přilákat rodiny s dětmi,ale vy se chovate jak hovada když fandite,nezlobte se ale na takovej hokej se nedá chodit s dětma,hlavně ti kinder ultras fandové. Jinak vám přeju v sezóně to nejlepší.

  • Z toho co tu čtu je to jasné opět (nečekaně na klubu záleží hlavně fanouškům) a ti trpí nejvíc tak jako vždy a všude :-(

  • Tohle je velice smutné co se v klubu děje pokud budu mít čím tak velice rád přiložím ruku k dílu.Mám dvojí starosti na dvou frontách jak Prostějov tak i Slavie. :-(

  • Nechci malovat certa na zed, ale domnivam se, ze takove vedeni klubu speje tam, kde se ocitla mladez. Zebrani klubu bez vlastniho kvalitniho marketingu je cesta ke krachu. Jen z podpory mesta to fungovat nemuze, z mladeze jiz nevytuneluji ani korunu a Pospisil s Hemerkouvou maji plne kalhoty z toho ze Tomiga zacne mluvit, takze jiz zadny financni tunylek nebude. A kdyz maji na haku i FANS, tak pak jen jiz snad at to umirani neni dlouhe pane Lunak. Jako manazer jste absolutne selhal…

  • Mně se to prohlášení naopak líbí, změnu názvu bych taky podpořil, ukázali bychom, že jsme klub s více jak stoletou tradicí, které si vážíme. Ale to je asi ten menší problém.
    Co se týče marketingu, tak s prohlášením naprosto souhlasím. Nejsem pravidelně v Prostějově, klub sleduju často na dálku a z obsahu stránek i sociálních sítí se toho dozvím hrozně málo. Pokud si nerozkliknu komentáře nebo nesleduju stránky FOP tak skoro ani nevím, co se v klubu děje. Mám možnost i srovnat marketingové aktivity jiných týmů a u nás je to opravdu bída.
    Aktivitu kluků z FOP podporuju, protože se mi zdá, že o hokej mají fakt zájem a přemýšlí o něm. Zároveň dělají spoustu doprovodných akcí a třeba prodejem suvenýrů naprosto nahrazují klub, který by v tom měl být mnohem produktivnější.
    Co se týče aktivit klubu na zápase, je toho fakt málo, zas srovnávám s ostatními kluby, i v extralize.

    Takže za mě podpora, to nefandění je radikální věc, ale pokud přinese nějaké změny ve smyslu toho prohlášení, tak má smysl. A třeba se i naučí fandit zbytek stadionu 😉

  • Souhlasím s PVmanem. Chápu rivalitu, podporu atd., ale někdy je to přes čáru.
    Ale… Proč chodí málo lidí? Podle mě je to kvůli výkonu týmu během utkání. Kolikrát jsem slyšel během utkání, že ten a ten nechodí kvůli výkonu. Vyjádřil jsem se pouze k menší návštěvnosti.
    Změna názvu klubu je blbost. Každému se líbí jiný název… Mně osobně se Jestřábi líbí a je to lepší mít tohlenež nějakého sponzora (viz. Aukro Berani Zlín apod.). Historie je historie…
    Všechno je jenom můj osobní názor (už vidím ty negativní komentáře na tohle)
    Čest. Obyčejný fanoušek